Can anyone fix a SanFanBan for Natuur12 aka Drmies too?

Editors, Admins and Bureaucrats blecch!
Post Reply
User avatar
Graaf Statler
Side Troll
Posts: 3996
Joined: Sun Jun 11, 2017 4:20 pm

Can anyone fix a SanFanBan for Natuur12 aka Drmies too?

Post by Graaf Statler » Sun Mar 10, 2019 5:57 pm

Still the article 13 discussion in De Kroeg:

Alleen een heel kort citaat (enkele woorden) is dan nog toegestaan. Jij beweerde "hyperlinks mogen nog gewoon. Citaten ook." Als ik momenteel in eigen woorden een nieuwsbericht samenvat met een link erbij dan is dat nu nog geen probleem. Als dat voorstel wordt aangenomen en vervolgens door alle EU-lidstaten in de wetgeving moet worden overgenomen, is er sprake van een nieuwe bizarre situatie. Dan heeft iedereeen zich dus te houden aan die nieuwe wet. Plaats iemand een tekst van Wikipedia op een site en vergeet hij/zij daarbij de hyperlink naar een nieuwssite te verwijderen, dan loopt die ander dus een risico. Als dat voorstel wordt aangenomen wordt het dus extra gevaarlijk om wat van Wikipedia over te nemen. - Robotje (overleg) 10 mrt 2019 12:37 (CET)


Meindersma stelt dat het nog moet blijken hoeveel zeer kort is en die constatering lijkt me een stuk terechter. Daar zit wel een kans om een stem te laten horen. Geen boegeroep tegen het artikel zelf maar een roep om zekerheid te geven dat zeer kort in de praktijk in lijn zal zijn met het citaatrecht. (Of iets vergelijkbaars). Nogmaals: hyperlinks mogen! Die link naar de site hoeft dus helemaal niet verwijderd te worden. Natuur12 (overleg) 10 mrt 2019 15:18 (CET)



Source

Because this posting was the reason to fix and astroturf with horny steward Trijnstel and Arb Vintroll a global lock what ended up in a a SanFanBan for me:

U was niet gelukkig met die pagina citaatrecht na x dagen te publiceren, en ik ook eigenlijk niet. Want daar zou eigenlijk een vakman naar moeten kijken. of liever gezegd in dit geval een vakvrouw. Zou die Charlotte Meindersma niet wat zijn om die daar eens over te benaderen? Ik bedoel, een mailtje kost niks en vragen kun je altijd. Of heeft u iemand op het oog? Want ik wil nu zo langzamerhand toch wel duidelijkheid hierover. The Postman Always Rings Twice (overleg) 3 apr 2017 21:04 (CEST) (aka Graaf Statler)


(source)

And Drmies is claiming the same what I did in 2017, he is even referring to the same lawyer madam Meindersma and het citaatrecht, so a SanFanBan is justified for him too. Gelijke monniken, gelijke kappen, and notice I don't ask for lifting my ban. From 2012 on I am warning for this tricky part of our copyright law. Ask Arthur, a professional lawyer if I was all the time right or not, and instate of traveling complet useless to Brussels (mind here carbon print) it should fit Madam Maher much, much better to say sorry in public to me.

Post Reply