View unanswered posts | View active topics It is currently Fri Feb 22, 2019 4:13 pm

Reply to topic  [ 2 posts ] 
En zeg nooit dat ik jullie niet gewaarschuwd heb 
Author Message

Reply with quote
From 2012/13 I am warning for the misinterpretation of the CC licence and the Dutch copyright law. I crosspost my blogpost here so it is on a neutral server on the WWW.
No one can ever say I didn't warn, here again. No one can ever say WMF/James Alexander and the Dutch community made it for me impossible warn.
Normal I had post this in De Kroeg of the Dutch Wikipedia and entered the discussion, but that is impossible for me without breaking the rules of WMF and the American law. And the sanctions of the wiki community's. With one exception. I want to stipulate mister Whaledad gave me the change to finish my work on Wikiquote, but mister Vinvlugt and steward Trijnstel made that impossible by a meta block after a posting about the Dutch citaatrecht and later by mister James Alexander, WMF by a global ban.

=====================================================================================================================
Ze snappen er he-le-maal niks van.

https://creativecommons.nl/uitleg/

Die licentie is uitsluiten geschikt om te gebruiken bij werk waarvan je over de rechten beschikt. Of waarvan het duidelijk is wie de rechten bezit. En dat is bij een Wikiartikel meestal volkomen onduidelijk. En is niet iets internationaals overdraagbaar omdat je er geen rechten aan kunt ontlenen en het auteursrecht van land tot land verschilt, dus iets kan in het ene land wel vrij van rechten zijn en in een ander land niet. Je kunt dus eigenlijk nooit iets vertalen.
Wat zij dus doen is eigenlijk niks anders dan materiaal gebruiken uit een volslagen onbetrouwbare bron, te weten een andere wiki. En wel op drie manieren onbetrouwbaar.

*Ten eerste is de inhoud niet gecontroleerd of die correct is, en het moge bekend zijn dat wiki’s ritselen van de fouten.
*Ten tweede zijn wikiartikelen niet of nauwelijks op auteursrechtenschendingen gecontroleerd.
*Ten derde wordt er niet gecontroleerd of een artikel wel aan het Nederlandse auteursrecht voldoet en wordt het desalniettemin klakkeloos vertaald.

Dit maakt de wikigemeenschap ervan, ze snappen er niks van, ze kleppen maar raak. En dat maakt Wikipedia zo gevaarlijk en hierdoor verontreinigd Wikipedia de kennis ecologie totaal.

https://nl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... _Wikipedia

En kom niet later aanlopen we zijn nooit gewaarschuwd, want ik waarschuw jullie al vanaf 2012/2013. Duidelijk aantoonbaar.

(cross posting of this blog post.)

. Image
.Winner of
The SanBan

Sat Jan 12, 2019 2:50 am
Profile

Reply with quote
*In 2009 heb ik gewaarschuwd dat er iets grondig mis zat in het forum gedeelte van de Nederlandse wikipedia, de toen zeer gerespecteerde Bessel Dekker heeft mij toen constant bijgevallen. Overigens heb ik regelmatig contact met hem gehad want hij is een student van mijn vader geweest. ik heb zelfs deze link naar ene Paul gestuurd, een toen prominent wikimedia lid.
Ik was volgens de toenmalige arb's en sysop's BasvB. Chris, Vinvugt en CaAl zowat de grootste trol die wikipedia ooit gekend had, regelmatig bijgevallen door de derderangs advocaat Peter B. Volgens BasvB had ik onmiddellijk geband moeten worden maar hij kreeg er geen meerderheid voor. Een van de vele prominente wikimedialeden in dit verhaal.

*In 2012 ben ik met Whaledad samen Wikiquote gaan opknappen, uilskuiken Romaine en de sok De Wikischim hebben zich gek gegetrollt om het prutswerk van Mdd te beschermen. We hebben toen fundamentelen problemen met betrekking op auteursrecht ontdekt en met veel werk hersteld. In feite hebben we een nieuw wikiquote geschreven wat uiteindelijk schipbreuk heeft geleden door het "ingrijpen" van de wikipedia arb Vinvught die zich als een volleerde vintroll gedragen heeft daar.

*in 2013 heb ik ernstig gewaarschuwd voor de juridische fouten in de opbouw van de Nederlandse wikipedia, volgens zowel Brimz en Moira was ik wederom een......troll. Brimz ging dat zelfs "bewijzen" met het volledige origineel onderzoek artikel "internet trol"

*In 2016 heb ik gewaarschuwd dat het werk van sommige zeer productieve gebruikers niet in overeenstemming was met het Nederlandse auteursrecht. door ingrijpen van Ijzeren Jan, een voormalig arb, CaAl en sysop Natuur12, een sok van professor Drmies, zelfs later een arb ben ik volslagen ten onrechte Global Gelockt en later heb ik zelfs een zeer zeldzame SanFanBan gekregen, bedoelt voor zeer zware vandalen. Dit al is keurig met linken en feiten onderbouwd, ontkennen is zinloos. Verder zou ik een krankzinnige zijn, dit is vele, vele malen in het openbaar medegedeeld door prominente Wikipedianen

*In 2017 per mail heb ik Sandra uitgebreid en onderbouwd tegen het vertaalprogamma voor studenten gewaarschuwd, ook dit is in de wind door haar geslagen. Volgens haar was het een goed idee hoewel ik haar uitgebreid op de juridische en terechte gevaren heb gewezen. Ik was toen volledig geblokkeerd en had geen toegang tot mijn eigen werk meer! Ik ben zelfs juridisch bedreigd door een jurist van Wikimedia Nederland. En dan te bedenken dat vele van deze wikihelden nooit ook maar een fatsoenlijk artikel schreven of soms zelfs geschreven hadden!
Julie zijn dus vele, vele malen door mij gewaarschuwd. Jullie hebben elke waarschuwing in de wind geslagen. Prima. heel goed.

Maar zeg nooit dat je niet uitgebreid en zeer onderbouwd gewaarschuwd was! Zeg dat nooit! En als dit mis gaat hebben jullie dat volledig aan jezelf te danken!
Ik zet alles nog maar een keer op een rijtje om het bij elkaar in deze topic te houden.

. Image
.Winner of
The SanBan

Thu Jan 17, 2019 4:17 pm
Profile
Reply to topic   [ 2 posts ]