"t is nakaarten

For discussion of nl.wikipedia.org
Post Reply
Graaf Statler
Side Troll

"t is nakaarten

Post by Graaf Statler » Sun Oct 13, 2019 4:15 pm

On the whole, partial and temporary bans are a bad idea. They should only be considered when the local community requests WMF involvement, and then the specifics can be worked out with that community, or when the local community is in such disrepair that a WMF intervention is needed. Partial and temporary bans should always be appealable. --Tryptofish (talk) 22:25, 2 October 2019 (UTC)

Agree with Tryptofish. There have been a few cases in which the arbcom and admins of a project could not impartially judge whether the terms of use had been breached. For such rare cases, an indef office ban can be reserved. In all other cases let WMF keep its hands off and let the admins and arbcoms do their jobs. It is bad for the reputation of both the project and the local admins/arbcoms if WMF is seen to be intruding. What happened recently begs the question whether the WMF is unconvinced of the impartiality or competence of a local arbcom. If so, they know there are channels to discuss the issue with the relevant community. Woodwalker 10:16, 3 October 2019 (UTC)

Woodwalker aka Woudloper is a Dutch sysop and used to be a good digital friend of me before all the bridges where on fire. I hope you don't mind I answer him in Dutch.

Daar zeg je me nogal wat, Woudloper. Want die sysops en die Nederlandse Arbcom hebben er toch wel een gruwelijke puinhoop van gemaakt, is het niet?
ik bedoel, iemand vraagt om hulp tegen het vrolijke troll geroep van (ex) Sysop en Arb Chris, CaAL en Vinvught, en waar ga je advies vragen? Welnu, bij die trol roepers natuurlijk. Ja, dat gaat natuurlijk niet werken en goed komen, dat spreekt.
Evenals blind doorgaan op de nu in door Arbcom in de boeien geslagen Robotje en Ymnes. Dat was ook niet erg snugger, is het niet?
Of een OT blok laten lopen wat uiteindelijk tot een SanFanBan is opgewaardeerd gebasseerd op een onheuse claim van Ymnes als zou mijn werk copyvio zijn. Enfin, jullie eigenste arbcom heeft Natuur12 hierover terecht gewezen, dus dat wist je al.

En zou je je er iets bij kunnen voorstellen dat WMF dat geklungel en gemodder óók heeft gezien en begreep dat dat allemaal nergens heen ging en dat het beter was mij daar tussen uit te vissen? En wellicht geen enkele behoefte voelde die kanalen te gebruiken om met jullie hierover van gedachte te wisselen?

Het is maar een suggestie, meer niet.

I think WMF should abstain from interfering, unless there is an acute need. On at least one language wiki, banning has been used several times as a threat against users, who did not abuse the rules, but simply because of different opinions, political views, and accusing admins of not follow the NPOV rule. With WMF interfering more, the risk of a "politically correct" Wikipedia, contrary to a NPOV Wikipedia, may increase. I would welcome WMF checking more into this, and defending the NPOV, instead of becoming a meta level power group. Dan Koehl (talk) 05:42, 6 October 2019 (UTC)

Nice you noticed this, but why have a saying in Holland. Man en paard noemen.
Why for the fucking hell don't you mention my user name there, Dan Koehl? Because that had been fair, coward!

Graaf Statler
Side Troll

Re: "t is nakaarten

Post by Graaf Statler » Mon Oct 14, 2019 11:31 am

No connection between WMF and community

The Wikis have many good faith editors, but also many that are not coming here in good faith. From the former group there are several which, albeit in good faith, do insist to edit contrary to local policies and guidelines (the latter group, obviously, does that almost by definition). WMF leaves that be. It is however the local editors who have to cleanup behind all the rubbish that is coming in. If an editor, in good or bad faith, is consistently leaving rubbish to clean up then there are editors that do that clean up. WMF does not provide tools. WMF does not maintain. WMF leaves that to go and get worse. Sockpuppets have free reign. Spam comes in at an increasing rate. Extensions to combat vandalism / spam / blocking / etc. are heavily outdated (and there is 0 intention to change that). And whether in good faith or in bad faith, if you add rubbish there is no way to stop you from continuing that. Any editor who needs to continuously follow up with others because their edits are below par are ... continuously following up with other editors.

If only, you (WMF) would provide editors with the tools and mechanisms to help combat such behaviour (again, whether in good or in bad faith), you would see much less editors being complained about. For all editors who 'need' to be followed around there will at some point be an editor who will lash out at them, or an editor who is taking that too far.

I understand that there are editors who are .. 'intrinsically toxic'. But any action, like what you 'advocate' here (and what you have done in the past) that is aiming at taking out any editor that is toxic, becomes toxic or appears toxic is not solving the root of the problem. Instead, it is weaponizing the editors who come here in bad faith. You (WMF) CANNOT do this without first solving the root of the problem. --Dirk Beetstra 08:58, 2 October 2019 (UTC)

These bots use algorithms which I have programmed; the bots do not take any decisions.

This is of coure total bullshit you are wrting on your user page on Meta, Dirk. If you program algorithms of course you take decisions. Ge lult uit uwe nek zogezegd. Because those by you programmed algorithms take the decision what is showing up.

'T is weer het oude (lul)verhaaltje van ik heb schone handen en Ich habe es nicht gewusst, is het niet Dick? Als mij eigen handjes maar lekker schon zijn en fris ruiken is het wel OK, net zoals bij vriend Woudloper. Maar ondertussen zitten jullie wel tot je nek in de stront, en daar lul jij je niet uit op deze goedkope manier, Dick!

(Dick is a first name in Holland, and fits him perfect! Sorry for this piece of Dutch.)

You (WMF) CANNOT do this without first solving the root of the problem.

And a SanFanBan for Fram is not first solving the root of the problem, Dick? Serious? Are you sure of what you are writing there on Meta? And no connection between WMF and community? Really?

You have done it all, yes you too, Dick. Yes, you all have cause this situation. With you programmed algorithms, with your Arbcom, with your rent a jerk for the dirty jobs, with everything, Dick!

Graaf Statler
Side Troll

Re: "t is nakaarten

Post by Graaf Statler » Fri Oct 18, 2019 11:42 am

Je bent vergeten dat ik om de arbcom ter willen te staan elke week 's morgens vreselijk vroeg (d.w.z. 3 uur) opstond om op IRC in te loggen. Het was dan avond voor jou, geen nacht. Had jij het anders gewild, dan was ik ook gerust om middernacht opgestaan. Daar ben ik altijd duidelijk over geweest en ik begrijp niet hoe je herinnering zo ver van de werkelijkheid kan zitten. Je verspreidt de indruk dat de arbcom vanwege mij slechter functioneerde, terwijl ik juist ongemak op me nam om de arbcom normaal te laten functioneren. - Gebruiker:Woudloper 5 okt 2019 18:48 (CEST)

Bron

Wat maakt het nog uit en Malinka's reactie spreekt boekdelen. Het is allemaal nakaarten.

Ik herinner me die tijd nog wel, ja. De tijd dat de gemoederen rondom de Statler affaire zó hoog opliepen dat de interne problemen binnen Arbcom het hele geval Statler totaal overschaduwde.
En Arb Malinka met slaande deuren de Arbcom Star Chamber verliet.

It is allemaal kut, het was altijd al zwaar kut, en het ging allemaal geen kant op. Dus je had daar in het verre oosten veel beter in je lekkere warme bedje kunnen blijven liggen, R.
Het was allemaal onzin, het was tegen beter weten in, het sloeg gewoon nergens op allemaal en maakte uitsluitend Ruim Baan voor de piratenvlaggen van Romaine.

Denk je eens in, al dat geld wat nu in de sloot ligt, R. En toch wel grotendeels dankzij het het conflict oplossend vermogen (Sic!) van jullie originele Abitroll commissie moet ik zeggen als ik er zo op teruglijk. Wat ik natuurlijk doe met hier nakaarten.

I will never, ever go through this again, Woudloper, and that is the only consolation we both have.
Because there is a wild and wide river between us with burning, and only burning bridges who have already fallen partly in the water.

Post Reply