The daily Dutch wikinews

For discussion of nl.wikipedia.org
Post Reply
Graaf Statler
Side Troll

Re: The daily Dutch wikinews

Post by Graaf Statler » Tue Oct 31, 2017 7:43 am

Yes! Mx9 is blocked because of his abitroll verdict! You remember? That insane verdict what forbid Mx 9 to correct incorrect medical nomenclature? Did he? No....
Mx9 criticized in his critic on this insane verdict Wimpus!

Because there was something else written in it:

De Commissie legt Mx9 en Wimpus een interactieverbod op. Dit houdt in dat het niet toegestaan is om: (...) te verwijzen naar en/of commentaar te leveren op elkaar op Wikipedia, direct of indirect".

So, the toyboy of Moira, autistic as hell and a minor intervened.

A block of three days!!

Lissen, if you give this complet Mataglap arbcom policy in the hands of yongsters who can't function in our society, or only with the help of our gouvernement, (I know this because from many I wrote there social media), what do you expect?
Here, The Banner tries to get Driehonderd blocked. The Banner, also a guy with a obvious mental defect. They started a kind of digtal genocide on everybody who is not autistic, but are themself in no way able to run Wikipedia-NL because of there mental defect!

They think they can, also because of there mental defect, but they are complete incompetent. They mix up harassment with critical because of there handcap! Because that troll of a Mx9 is harassing that hard working Wimus who is day and night eight days a week behind his computer! And Driehonderd is a troll too!
And because Moira is sleeping, eating, pissing, poking and fucking 28 hours a day behind her computer, so she is a wiki hero too there opinion! They look to other thinks. Spellings corrections are important for them. Checking anonymous edits, that attract them. Templates, such thinks. But content? You see it in there arbcom policy. In no way! Copyright? Unfair.

And because most Stewards an WMF staf is also toedeloe taboe kierewiet as they are they think this guys are doing a great job! And who is saying that is not trough is harassing them! And if you understand this, you understand complet Wikipedia, including Jimmy! Everything what happens is Statler's law, and that is the reason why it get's by the day more crazy over there.

*Mataglap, Mokums, a dialect form Amsterdam. It means complete mad, insane. Mokum is the name for Amsterdam used by the (older) people who are living in Amsterdam..
Kierewiet means about the same, but is no Mokums.

Graaf Statler
Side Troll

Post by Graaf Statler » Wed Nov 01, 2017 8:27 am

Here you see a group autistics talking of Wikidate, and this is what there interest is: We see names like Edo, De Wikischim, Natuur12, Vinvlught.

Wikidata - 5 jaar

Wikidata bestond onlangs vijf jaar, en daarom was er een blog geschreven dat mooi de successen aanstipt, maar ook de zaken waar nog aandacht voor nodig is. Een van de grote successen is de Catalaanse wiki, die de helft van hun infoboxen uit Wikidata schijnen op te bouwen. Een aandachtspunt is het gebruik van bronnen, veel statements hebben geen, of Wikipedia als bron. Dat komt voor een flink deel ook omdat WikiData tot nu toe vooral botmatig is gevuld vanuit Wikipedia, en voor een ander deel dat niet alle statements per se een bron behoeven. Dat Mark Rutte een Q5/mens is, is niet iets dat onbruikbaar is omdat er geen bron aan hangt. Maar het blog maakt wel duidelijk dat de groei van Wikidata in de afgelopen vijf jaar inhoudt dat het belang van Wikidata voor de Foundation de komende vijf jaar zal toenemen, en veel verder zal gaan dan "het koppelen van taalversies" of "het tonen van een korte beschrijving in de mobile app". ed0verleg 31 okt 2017 11:59 (CET)

Leuk. Ik ben het ermee eens dat Wikidata best voordelen heeft en veel zaken technisch een stuk makkelijker heeft gemaakt. Is er echter ook enige aandacht voor de nog bestaande onvolkomenheden, bijvoorbeeld het feit dat het plaatsen van sjabloon:Zusterproject momenteel steeds een dubbele koppeling oplevert doordat er nu ook automatisch via Wikidata wordt gelinkt? De Wikischim (overleg) 31 okt 2017 12:06 (CET)
Ik denk dat het probleem niet zozeer in Wikidata zit. Ik heb gekeken naar een willekeurig artikel met dat sjabloon, maar daar kon ik niets dubbel vinden. Heb je een concreet voorbeeld, van een artikel, en wat er dan precies dubbel is? ed0verleg 31 okt 2017 13:17 (CET)
Eh, sorry maar er zijn echt heel erg veel voorbeelden te geven. "In andere projecten" staat momenteel onder andere dubbel op veel van de landenartikelen, zoals Nederland. Of we moeten hier toch maar besluiten dat sjabloon:Zusterproject gewoon weg kan omdat Wikidata het geheel overbodig maakt. Ik vind het zelf echter gewoon een prima sjabloon. De Wikischim (overleg) 31 okt 2017 13:29 (CET)
Ik zie het op dat artikel niet dubbel staan. Heb jij in je voorkeuren misschien "Interprojectlinks" aangevinkt? Woody|(?) 31 okt 2017 13:40 (CET)
Tssss. Dat wist ik dus helemaal nog niet, dat die dubbele weergave van "In andere projecten" kwam door een automatische instelling. Ik heb het net op jouw advies uitgezet en dat werkt inderdaad. Dank je wel!!! De Wikischim (overleg) 31 okt 2017 13:44 (CET)
Inderdaad, tsss... dat had ik ook wel eerder willen weten, maar in ieder geval bedankt! Vinvlugt (overleg) 31 okt 2017 13:48 (CET)
Die uitbreiding zou eigenlijk verwijderd moeten worden. Ik weet niet of een moderator dat kan doen? Woody|(?) 31 okt 2017 13:59 (CET)
Als ik het goed begrijp moet de verwijzing naar sjabloon:InterProject van deze sjablonen verwijderd worden. (En daarna kan de gadget om dit aan of uit te zetten weg.) Natuur12 (overleg) 31 okt 2017 17:31 (CET)
Dan zouden dezelfde problemen op moeten treden bij links naar Commons en WikiSpecies, want die gebruiken datzelfde sjabloon. ed0verleg 31 okt 2017 19:04 (CET)

([urlhttps://translate.google.com/translate?sl=nl&tl=en&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fnl.wikipedia.org%2Fw%2Findex.php%3Ftitle%3DWikipedia%3ADe_kroeg%26oldid%3D50290888%23Wikidata_-_5_jaar&edit-text=&act=url]Robot[/url])

And this is there interest. A template, collecting data (and ignoring het databankrecht what prohibits they do doing) a spelling mistake. That is there Wikipedia, they are not interested in the content. These are persons who were sitting a day for the washing machine as a kid. School psychologists,
fascination for trains, all weekend in the train, no job often or with the help of the gouvernement, often no relation, and this is the nobility of Wikipedia_NL who must discipline others and me with there abitroll? And WMf is thinking, well, if we give them a lot of money and free trips and a office with staff, a mirical will happen becaus ewhat in theory is inpossible works in practice? They are as lunatic as this people !

Graaf Statler
Side Troll

Post by Graaf Statler » Wed Nov 01, 2017 8:48 am

Here you see a group autistics talking about Wikidate. We see names like Edo, De Wikischim, Natuur12, Vinvlught.

And this is there interest. A template, collecting data (and ignoring [urlhttps://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/Databankenhet databankrecht [/url]what prohibits they do doing) a spelling mistake. That is there Wikipedia, they are not interested in the content. These are persons who were sitting a day for the washing machine as a kid. School psychologists,
fascination for trains, all weekend in the train, no job often or with the help of the gouvernement, often no relation, and this is the nobility of Wikipedia_NL who must discipline others and me with there abitroll? And WMF is thinking, well, if we give them a lot of money and free trips and a office with staff, a miricacle will happen because what in theory is impossible works in practice? They are as lunatic as this guy's!

Or lunatic? No. They have a mental defect, it is not there mistake. WMF offers them a lot of money, give them the infrastructure, is checking nothing and ignores the many, many signals they got in the form of emails in perfect English, much bette of mine of from concerned users.
Because they told me. They told WMF in details what was wrong on WP-NL and in WM-NL. And not one or two, no many of them did. They always got the same standard mail back, we don't we don't interfere in a community. And the second mail was not answered, and third and fourth and fifth neither. WMF never answer mails. They send you a copy past mail, and that is it.

Wikidata - 5 jaar

Wikidata bestond onlangs vijf jaar, en daarom was er een blog geschreven dat mooi de successen aanstipt, maar ook de zaken waar nog aandacht voor nodig is. Een van de grote successen is de Catalaanse wiki, die de helft van hun infoboxen uit Wikidata schijnen op te bouwen. Een aandachtspunt is het gebruik van bronnen, veel statements hebben geen, of Wikipedia als bron. Dat komt voor een flink deel ook omdat WikiData tot nu toe vooral botmatig is gevuld vanuit Wikipedia, en voor een ander deel dat niet alle statements per se een bron behoeven. Dat Mark Rutte een Q5/mens is, is niet iets dat onbruikbaar is omdat er geen bron aan hangt. Maar het blog maakt wel duidelijk dat de groei van Wikidata in de afgelopen vijf jaar inhoudt dat het belang van Wikidata voor de Foundation de komende vijf jaar zal toenemen, en veel verder zal gaan dan "het koppelen van taalversies" of "het tonen van een korte beschrijving in de mobile app". ed0verleg 31 okt 2017 11:59 (CET)

Leuk. Ik ben het ermee eens dat Wikidata best voordelen heeft en veel zaken technisch een stuk makkelijker heeft gemaakt. Is er echter ook enige aandacht voor de nog bestaande onvolkomenheden, bijvoorbeeld het feit dat het plaatsen van sjabloon:Zusterproject momenteel steeds een dubbele koppeling oplevert doordat er nu ook automatisch via Wikidata wordt gelinkt? De Wikischim (overleg) 31 okt 2017 12:06 (CET)
Ik denk dat het probleem niet zozeer in Wikidata zit. Ik heb gekeken naar een willekeurig artikel met dat sjabloon, maar daar kon ik niets dubbel vinden. Heb je een concreet voorbeeld, van een artikel, en wat er dan precies dubbel is? ed0verleg 31 okt 2017 13:17 (CET)
Eh, sorry maar er zijn echt heel erg veel voorbeelden te geven. "In andere projecten" staat momenteel onder andere dubbel op veel van de landenartikelen, zoals Nederland. Of we moeten hier toch maar besluiten dat sjabloon:Zusterproject gewoon weg kan omdat Wikidata het geheel overbodig maakt. Ik vind het zelf echter gewoon een prima sjabloon. De Wikischim (overleg) 31 okt 2017 13:29 (CET)
Ik zie het op dat artikel niet dubbel staan. Heb jij in je voorkeuren misschien "Interprojectlinks" aangevinkt? Woody|(?) 31 okt 2017 13:40 (CET)
Tssss. Dat wist ik dus helemaal nog niet, dat die dubbele weergave van "In andere projecten" kwam door een automatische instelling. Ik heb het net op jouw advies uitgezet en dat werkt inderdaad. Dank je wel!!! De Wikischim (overleg) 31 okt 2017 13:44 (CET)
Inderdaad, tsss... dat had ik ook wel eerder willen weten, maar in ieder geval bedankt! Vinvlugt (overleg) 31 okt 2017 13:48 (CET)
Die uitbreiding zou eigenlijk verwijderd moeten worden. Ik weet niet of een moderator dat kan doen? Woody|(?) 31 okt 2017 13:59 (CET)
Als ik het goed begrijp moet de verwijzing naar sjabloon:InterProject van deze sjablonen verwijderd worden. (En daarna kan de gadget om dit aan of uit te zetten weg.) Natuur12 (overleg) 31 okt 2017 17:31 (CET)
Dan zouden dezelfde problemen op moeten treden bij links naar Commons en WikiSpecies, want die gebruiken datzelfde sjabloon. ed0verleg 31 okt 2017 19:04 (CET
)

(Robot)

Graaf Statler
Side Troll

Post by Graaf Statler » Wed Nov 01, 2017 8:51 am

(CC BY-SA 3.0) Here you see a group autistics talking about Wikidate. We see names like Edo, De Wikischim, Natuur12, Vinvlught and wiki lawyer Woody.

And this is there interest. A template, collecting data, (and ignoring het databankrecht what prohibits most of what they are doing there) a spelling mistake. That is there Wikipedia, they are not interested in the content. These are the persons who were sitting all day for the washing machine as a kid. Turning left-right-left-richt-left-rich-left-right. School psychologists, fascination for trains, all weekend in a train and at train stations. No job often or one with the help of the gouvernement. Often no relation. And this is the nobility of Wikipedia_NL who must discipline others and me with there abitroll? With there trollsysops like arbcom member Natuur12? With help of wiki news wonder Ymnes?
And WMF and Maher is thinking, well, if we give this guys a lot of money and free trips and a office with staff, a miracle will happen because what in theory is impossible works in practice! They are as lunatic as this guy's!

Or lunatic? No. They have a mental defect, it is not there mistake. WMF offers them a lot of money, give them the infrastructure, is checking nothing and ignores the many, many signals they got in the form of emails in perfect English, much better then mine, of concerned users.
Because they told me. They send mails to WMF, Jimmy. Lots of emails.
They explained WMF in details what was wrong with WP-NL and in WM-NL. And not one or two did, no, many of them did. And they always got the same standard mail back, we don't interfere in a community.
And the second mail was not answered, and third and fourth and fifth neither. WMF never answer mails. They send you a copy past mail, and that is it.
They know what is wrong with WP-NL and in WM-NL, I told you before. Jimmy too. Doc Heilman too. I mailed him, same story, one short email back, and that is it! They are a bunch of lairs and trolls! Don't let them fool you!

We work with this kinds of boy's in the projects I am involved. They have the mind of a child, you must find work they like, and yes, they do it in a perfect way. Simple, repeating boring work. Paint 200 two hundred square meters red. But please, don't let them paint something in two colors, because they can't handel it. Load that truck with 50 (empty!) the same pallets. Not two types. Yes, they are very useful workers, but they can't work independent. Why didn't you look that gate? (About 200.000 euro stuff behind it) I had no keys. Why didn't you ring me? No answer. The insurance will not pay one euro if that gate is open. Why do you think the state pays a part of there sallary, and give support? They learn nothing, they can't. Next time if he has no keys he will leave the gate open again And give the same answer, I had no keys. And this kind of guys must discipline me with there abitroll! And Mx9. And others.

Wikidata - 5 jaar

Dan zouden dezelfde problemen op moeten treden bij links naar Commons en WikiSpecies, want die gebruiken datzelfde sjabloon. ed0verleg 31 okt 2017 19:04 (CET
)

(Robot)

Graaf Statler
Side Troll

Post by Graaf Statler » Wed Nov 01, 2017 10:35 am

O and something I noted, they like food.

What are you doing this weekend, A, I asked last week. Ohhh, a bit sport with machines, a bit blowing, (is free in Holland, you can buy pot in every place.) Television, Netflix, and ....eating.

And he startend to talk, and talk about good food. I never heard so many words out of his mouth, and we were talking about cocking, restaurants, etc. A normal conversation, and I have noticed that often. Start talking with them about food, and it is OK. For instance SjoerddeBruin wrote a rapport on the WM-NL not long ago about a WMF trip, it was babbling, but it ended wit: But the food was good! So, if you ever want a conversation with a autist person, start talking about food!

Graaf Statler
Side Troll

Post by Graaf Statler » Thu Nov 02, 2017 8:32 am

It is real a pity for the people who doen't speak English, and don't know the situation.
In Holland is something going on about two well known gentleman who ended up drunk in bed in a hotel, years ago.Not long ago one of the two told in public he was reaped, the other said it was not true. Both went to the police, both have now a lawyer, and the fight goes on in the tabloids. And on Wikipedia-NL.
What is true and what exactly happend I don't know, and to be honest I don't care, because if you end drunk up with someone else in a hotelroom, man or woman, in my opinion you never know who is next to you the next morning. But who am I, and De Graaf does't drink for over thirty years, except sometimes a glass of wine, or a glas of beer when it is hot, so I don't have this kind of problems.

But what happend on Wikipedia. A complete soap opera. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gijs_van_DamSomeone%20wrote%20a%20article%20about%20one%20of%20the%20gentlemen. [urlhttps://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker:Wim_Kostrowicki]Wim Kostrowick[/url]. Someone who [url]stole my hart here[/url] by calling Natuur12 een willekeurige boerenlul uit de provincie A famers dick out of a province, not a compliment in Dutch. And of course this:
Pleur even lekker op man met je gelul. Kom met goede argumenten of hou gewoon je betweterige waffel. Toen je nog geen moderator was, was je al zo'n machtswellustelingetje, ik zie dat je weinig bent veranderd. Wim Kostrowicki (overleg) 1 nov 2017 02:43 (CET)

In my opinion it was a good article Wim Kostrowicki wrote. To the point, well written, sources, yes, a objective article, but again who am I to judge? A SanFanBanned cross wiki vandal? A danger for the mental health of the brave Wikipedians?

I can't translate the page, but the arguments are so absurd, it is really unbelievable. What that Perudotes for nonsens is telling, Peter B, a lawyer, Marrakech, it is complet demagogie. I don't have a other word for it.

Graaf Statler
Side Troll

Post by Graaf Statler » Thu Nov 02, 2017 8:45 am

It is real a pity for the people who doesn't speak Dutch, and don't know the situation.
In Holland is something going on about two well known gentleman who ended up drunk in bed in a hotel, years ago. Not long ago one of the two told in public, on television, he was raped by the other, the other gentlemen said it was not true.
Both went to the police, both now have a lawyer, and the fight goes on in the tabloids. And on Wikipedia-NL of course.

What is true and what exactly happend I don't know, and to be honest I don't care, because if you end drunk up with someone else in a hotelroom, man or woman, in my opinion you never knows who is next to you in bed the next morning. But, de Graaf does't drink for over thirty years, except sometimes a glass of wine, or a glas of beer if it is hot, so I don't have this kind of problems.

But what happend on Wikipedia.
It was a complete soap opera.

In the first place, Wim Kostrowicki stole my hart by calling Natuur12 een willekeurige boerenlul uit de provincie, literally: A random famers dick out of a province, not a compliment in Dutch. And of course with this:

Pleur even lekker op man met je gelul. Kom met goede argumenten of hou gewoon je betweterige waffel. Toen je nog geen moderator was, was je al zo'n machtswellustelingetje, ik zie dat je weinig bent veranderd. Wim Kostrowicki (overleg) 1 nov 2017 02:43 (CET)

(Get lost (in a very ruff way), Give arguments, or keep your big mouth shut (again in a very ruff way) Even before you were a sysop you was a person who liked to misuse his power, and you didn't change much.)

In my opinion it was a good article. To the point, well written, sources, yes, a objective article, but who am I to judge? A SanFanBanned cross wiki vandal? A danger for the mental health of this brave Wikipedians? But how could I be a danger for persons like Natuur12, who are already have mental defect?

And look to the solution of Vinvlught:

Zullen we gewoon afspreken dat we niet overleggen met iemand die mensen loopt uit te schelden? Vinvlugt (overleg) 2 nov 2017 09:04 (CET)

Lets ignore Wim Kostrowicki. One of the few who persons who was objective, and who was complete right about the jerk Natuur12. OK, he didn't say it in a gentlemanlike way, but everything he said about him is treu. And Natuur12 is also not what you call a perfect gentleman...
And because of encyclopedists and autistic wiki polices man like Vinvught, Wikipedia-NL has changed in a digital trash can.
Because he can't and doesn't look to the right facts! He can't, but you can't blame his for this, like I can't blame the person who didn't close the gate because he didn't have the keys.

I can't translate the page, but the arguments are so absurd, it is really unbelievable. What Perudotes for nonsens is telling, Peter B, a lawyer, Marrakech, it is complet demagogie. I don't have a other word for it.

Graaf Statler
Side Troll

Post by Graaf Statler » Thu Nov 02, 2017 3:55 pm

Also briljant.

*En u bent? Vinvlugt (overleg) 1 nov 2017 14:46 (CET)

(How are you?)

**Iemand die Natuur12 een boerenlul vindt. Kun je niet lezen? Wim Kostrowicki (overleg) 1 nov 2017 23:52 (CET) (

(Someone with the opinion Natuur12 is een boerenlul. Can't you read?)

*Een Boerenlul: A typical Dutch expresion for a jerk. Boeren is a farmers and lul is a dick.

Graaf Statler
Side Troll

Post by Graaf Statler » Fri Nov 03, 2017 8:30 am

[urlhttps://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Gijs_van_Dam#Actie_Natuur12]And here Natuur12 lose complete track[/url]

And again Natuur12 removed a of part of the article whit [ufacts[/u]. He is telling what we in Dutch call a lulverhaal about the legal site and the rule biographies of living persons, what is of course complet nonsens. By why is he doing this, because it is rediciles. Why are many others like Perter B, Marrakech, Trijnstel on a other page were the matter is discussed defending this crazy action? Because everybody in Holland know this facts, in the article of the other person, Jelle Brandt Corstius they are mentioned.

In 2017 bracht Brandt Corstius in dagblad Trouw naar buiten dat hij in het prille begin van zijn tv-loopbaan gedrogeerd is, en vervolgens gedwongen tot orale seks, maar dat hij de naam van de dader niet kon vertellen wegens de dreiging van een aanklacht wegens smaad.[4] Een week later zei tv-producent Gijs van Dam in het televisieprogramma Pauw dat Brandt Corstius doelt op seks die hij destijds met hem heeft gehad, maar dat de handelingen met wederzijdse instemming hadden plaatsgevonden, en dat van drogeren, zoals iets in een drankje van Brandt Corstius doen, ook totaal geen sprake was.

The only explanation is they are protecting Gijs van Dam, by manipulating his bio. And, it is painful, and after all these years it is very hard to find out what happend. But it is very, very strange to remove the facts out of one article with fallacy whit a groep situated around Wikimedia-NL members! Outsiders can't make a judgement, that is clear. That is the job of the judge. But I think they know mister Gijs van Dam there in Wikimedia......

Graaf Statler
Side Troll

Post by Graaf Statler » Fri Nov 03, 2017 8:39 am

And here Natuur12 lose complete track

And again Natuur12 removed a of part of the article whit facts. He is telling what we call in Dutch a lulverhaal about the legal site and the rule biographies of living persons, what is of course complet nonsens. Why are many others like Perter B, Marrakech, Trijnstel on a other page were the matter is discussed defending this crazy action? Because everybody in Holland know this facts, in the article of the other person, Jelle Brandt Corstius these facts are mentioned. Strange.

In 2017 bracht Brandt Corstius in dagblad Trouw naar buiten dat hij in het prille begin van zijn tv-loopbaan gedrogeerd is, en vervolgens gedwongen tot orale seks, maar dat hij de naam van de dader niet kon vertellen wegens de dreiging van een aanklacht wegens smaad.[4] Een week later zei tv-producent Gijs van Dam in het televisieprogramma Pauw dat Brandt Corstius doelt op seks die hij destijds met hem heeft gehad, maar dat de handelingen met wederzijdse instemming hadden plaatsgevonden, en dat van drogeren, zoals iets in een drankje van Brandt Corstius doen, ook totaal geen sprake was.

The only explanation is they are protecting Gijs van Dam, by manipulating his bio. And, the matter is painful, I agree, and after all these years it is very hard to find out what happend. But it is very, very strange to remove the facts out of one of the articles with fallacy whit a groep situated around Wikimedia-NL members. Outsiders can't make a judgement, that is clear. But it is not about that, that is up to the judge. It is about removing facts. But I think they know mister Gijs van Dam very well there in Wikimedia-NL......

(*Een lulverhaal is a dick story. And in here we are talking about a lulverhaal van een boerenlul who seems to live in the province, and is huge liar and a troll. Because of course he is not a student what he is claiming often, but a Wikimedia-NL marionet, who want to have removed this facts very, very much. And again it is a a proof Wikimedia-NL is absolute not independent from Wikipedia, what they are claiming! I am getting very, very curious who mister Natuur12 is in real live.)

Post Reply