View unanswered posts | View active topics It is currently Mon Aug 19, 2019 3:52 am

Reply to topic  [ 2 posts ] 
Creative Commons, de bullshit licentie 
Author Message

Reply with quote
Time is running out to defend user rights online – Wikimedia Blog

Misschien had ik toch wel gelijk achteraf gezien indertijd, hou je aan de (Nederlandse) auteurswet, ook op het internet, want die CC licentie is wel leuk bedacht, maar is werkelijk nergens erkend en vervangt dus nooit auteursrecht. Deze geeft dus geen enkel garantie, zelf niet tot de deur.

Want auteursrecht zit als het ware onvervreemdbaar aan materiaal vast, hoe klein het fragment ook is en verdwijnt niet met jullie geremix en goochelen met het recht van de staat California. En aan dat Nederlandse citaatrecht heb je ook niks om een heleboel redenen.
Duur foutje achteraf, wat zou Wikipedia waard zijn (geweest)? Vast een hoop, maar je nu kunt je de inhoud de digitale kliko in mikken, want als dit definitief is is WMF aansprakelijk voor de inhoud en is Wikipedia waardeloos!
Want ik zie toch echt niet er van komen dat Romaine, who ever that might be, met zijn Brusselse clubje nog maar wat dan ook gaat bereiken of veranderen.
Dit gaat er straks soepel doorheen, elke hoop op iets anders is vervlogen. Immers, een rechter kan toch ook niet zeggen: Houdt u de buit maar want u bent zo sympathiek? Dat zou tegen de wet in gaan, het verspreiden van auteursrechtelijk beschermd materiaal te gedogen en daar gaat geen rechter in mee.

En een oproep aan “uw Europarlementariër” te benaderen lijkt me ook niet zo zinnig want dat zijn een stel uitgerangeerde politici die als stemvee van hun nationale parlement daar zitten. Democratisch gehalte in Brussel= nul, Varoufakis (daar is hij weer!) heeft er toevalling net een boek over geschreven.
Bovendien, wie is mijn EP? Ik zou net als bijna heel Nederland werkelijk geen idee hebben en meeste Nederlanders/Europeanen hebben dan ook helemaal niet gestemd, zo populair is het Europarlement hier.

Ik had stomweg gelijk, en dan kunnen ze me wel wereldwijd verbannen met hun SanFanBan, maar dat veranderd werkelijk niks aan mijn gelijk. Het mag niet op deze manier, en maar heb ook nog ander groot nieuws voor de free source freaks.

Het heeft nooit zo gemogen, want er is niks nieuws onder de zon. Want al die wetten en richtlijnen merendeels bestonden al, de auteurswet zelfs vanaf 1912. Dus al dit gepiep en gekreun slaat helemaal nergens op, en is op zijn best zelfmedelijden en op zijn slechts oer- en oer stom!

. Image
.Winner of
The SanBan

Thu Jun 28, 2018 1:55 am
Profile

Reply with quote
Die CC licentie is niks anders dan dat ik toestemming aan derde geef mijn werk wat automatisch auteursrechtelijk beschermd is te (her)gebruiken. Het is een toestemming en meer niet wat voor onzin die Wiki lawyers en er met hun gebabbel ook voor toeters en bellen hebben aangehangen. En die toestemming kan ik alleen maar geven voor mijn eigen werk, en niet voor het werk van anderen! En die toestemming kan ik natuurlijk altijd intrekken, vooral tegenover een partij zoals WMF die zich schandelijk misdragen heeft tegenover mij. Ze hebben geen poot om op te staan, mijn werk is dan gewoon copyvio als ik verder gebruik verboden heb. (wat ik meerdere keren heb gedaan dus.) Ik verbied immers slechts het gebruik door hen, niet het (eventuele) verder hergebruik door anderen.

Je kunt dus nooit, nooit een CC licentie van toepassing verklaren voor het werk van anderen zoals Rodejong hier probeert:

http://nl.wikisage.org/w/index.php?titl ... did=204314

Zo doen we dat op Commons volgens hem, hij hangt doodleuk een CC licentie aan MIJN foto. En dit spant echt de kroon:

http://nl.wikisage.org/w/index.php?titl ... on=history

Hier hangt hij aan een foto met copyright een licentie! Het Atomium heeft nadrukkelijk alleen toestemming gegeven die foto op Sage te gebruiken aan mij, wat ik keurig vermeld heb. En wat zou die CC licentie waard zijn en voor bescherming bij hergebruik bieden denk je zo bij jezelf? Niks dus! Nul komma nul.

Het is allemaal bullshit van het onzuiverste water! En wie is die Romaine, ook zo een duister figuur die mij en op WPNL en WPBE blokte toen ik kritische vragen stelde. En zo gepest en getrollt heeft op Quote, met dat Schimmige geval samen. Ik vind dat ik er gewoon recht op heb om dat te weten namelijk.

. Image
.Winner of
The SanBan

Thu Jun 28, 2018 3:02 am
Profile
Reply to topic   [ 2 posts ]