View unanswered posts | View active topics It is currently Tue Nov 13, 2018 7:28 pm

Reply to topic  [ 9 posts ] 
Vind het maar een vreemd zaakie, Wiki goes Caribbean...... 
Author Message

Reply with quote
Dat Wiki goes Caribbean. Bijvoorbeeld dit. ABC-trainingen.
Al die gebruikerspagina's zijn bijna identiek, en niemand heeft er ooit verder een bewerking op Wikipedia gedaan. Vreemde training, vreemde gebruikers, er klopt stomweg iets niet. Het zijn namelijk nep-accounts door één iemand ingevuld, dat zie je zo.

En dan die enorme lijsten met rode linken....

*https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikiproject/Wiki_goes_Caribbean/Gewenste_artikelen/Aruba
*https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikiproject/Wiki_goes_Caribbean/Gewenste_artikelen/Bonaire
*https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikiproject/Wiki_goes_Caribbean/Gewenste_artikelen/Cura%C3%A7ao
*https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikiproject/Wiki_goes_Caribbean/Gewenste_artikelen/Saba
*https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikiproject/Wiki_goes_Caribbean/Gewenste_artikelen/Sint_Eustatius
*https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikiproject/Wiki_goes_Caribbean/Gewenste_artikelen/Sint_Maarten
*https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikiproject/Wiki_goes_Caribbean/Gewenste_artikelen/Suriname

En dan die rare trollende Ymnes die dat allemaal staat aan te maken.....
*https://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Speciaal:Bijdragen/Ymnes&offset=&limit=500&target=Ymnes

Wie zou al die artikelen toch moeten gaan schrijven? Al die spookdeelnemers? Klopt niet, er klopt geen barst van, klopt ook al niks van al die pagina's met al die rode linken..
Net zo goed als er van die hele Ymnes cult geen barst klopt, waar ik zo nodig voor moest wijken.
Dit stinkt!

. Image
.Winner of
The SanBan

Sun Jun 10, 2018 4:51 pm
Profile

Reply with quote
Daniëlle moet wel een topper zijn omdat allemaal voor elkaar te krijgen! wie weet krijgt ze wel een vast stekje aangeboden daar tussen de bomen van de Mariaplaats 3.
Enfin, ik heb gelezen dat PowNed eind augustus met een docu op NPO2 komt over doorgeslagen feminimse in Nederland. Om naar uit te kijken.

Tue Jun 12, 2018 7:07 am
Profile

Reply with quote
You guys are going to make me learn Dutch yet, though even translated some of this seems like insider cricket. ps: Did they win against Ireland tonight?

klopt -> right, true, correct
someweg -> something
dat zie je zo -> you can see that

Anyway, something to help non-Dutch readers learn some Dutch. this page (and links) g.translated

But why is "Wiki goes Caribbean" in English? Is this some sort of Créolizing cross-wiki project? Do you speak/read French Juliën?

Tue Jun 12, 2018 9:10 am
Profile

Reply with quote
sashi wrote:
You guys are going to make me learn Dutch yet, though even translated some of this seems like insider cricket. ps: Did they win against Ireland tonight?

klopt -> right, true, correct
someweg -> something
dat zie je zo -> you can see that

Anyway, something to help non-Dutch readers learn some Dutch. this page (and links) g.translated

But why is "Wiki goes Caribbean" in English? Is this some sort of Créolizing cross-wiki project? Do you speak/read French Juliën?

No, stomweg means the same like for sure, absolutely. Je hebt stomweg gelijk., you are absolutely right. And I think they use English to let the project sound a bit international. But like Julian said before, who for the hell must do all that work. It's a small wiki with almost non real writers. To me it looks a impossible project in the short time there is still left.

. Image
.Winner of
The SanBan

Tue Jun 12, 2018 10:33 am
Profile

Reply with quote
OK, got it. stomweg = in a flabbergasting/senseless way? (I was very puzzled about "weg" becoming a "thing") iets = etwas (sth). I feel dumb! (I've been trying to read it as "yet" :lol: )

Tue Jun 12, 2018 12:05 pm
Profile

Reply with quote
sashi wrote:
OK, got it. stomweg = in a flabbergasting/senseless way? (I was very puzzled about "weg" becoming a "thing") iets = etwas (sth). I feel dumb! (I've been trying to read it as "yet" :lol: )

I think this page with examples can be very helpful. The context makes the meaning of this word, and that makes it so hard to translate. Greek has the same problem many times, I have fond out the only way to learn Greek is to learn complete phrases. It is almost impossible to translate Greek word by word.
As you know I have no theoretical background, I learned my languages "from the street". You all have seen that process in English. But If I speak Greek, German or English I am thinking in that languages, I am not translating, I am thinking in complete sentences, not in words. In a way that complete sentences are projected in my head. And that sentences can contain parts of a song, of a article I ever have read, or something someone ever said to me. And that can be sixty years ago.

. Image
.Winner of
The SanBan

Tue Jun 12, 2018 1:03 pm
Profile

Reply with quote
Juliën wrote:
Daniëlle moet wel een topper zijn omdat allemaal voor elkaar te krijgen! wie weet krijgt ze wel een vast stekje aangeboden daar tussen de bomen van de Mariaplaats 3.
Enfin, ik heb gelezen dat PowNed eind augustus met een docu op NPO2 komt over doorgeslagen feminimse in Nederland. Om naar uit te kijken.

Welbeschouwd doen de tuttige Omroep Max en Evangelische Omroep vele malen meer om bijvoorbeeld de positie van (oudere) vrouwen te verbeteren in Moldavie en Oekraïne dan deze wiki-gender lady's.

Want het gaat allemaal als gewoonlijk nergens over. Een berg duidelijke in massa aangemaakte fake-accounts, een of andere brabbelend Ymnespersoon die nog geen boodschappenlijstje kan schrijven zonder driftbuitje te krijgen die plotseling in een wonderredacteur veranderd en het ene na het andere artikel uitbraakt, en allerlei figuren die nooit verder komen dan wat anoniemencontroles en die plots in ijverige schrijvende redacteuren veranderen.
En ik kan niet schrijven, nee, wat ik eerder wel zelf schreef had praktisch altijd zwaar verbeterwerk nodig. En dat lijstje met wat ik geschreven had dan? Dat trollen we op elke manier weg. Net zo als mijn hele persoontje met een Office Ban van de wiki-wereld.

Nee, ik denk dat het Nederlandse vrouwendom maar geboft heeft met deze vertegenwoordigers bij een van de belangrijkste informatievoorzieningen van datzelfde Nederland. En ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat PowNed inspiratie genoeg heeft kunnen opdoen op Pedia. Ik bedoel, het is gratis, meestal in- en in triest, maar bij tijd en wijle ook om in je broek te pissen van het lachen.

. Image
.Winner of
The SanBan

Wed Jun 13, 2018 2:40 am
Profile

Reply with quote
En boem! Daar staat weer een artikel van het wonder Ymnes. Dat klopt toch niet? Dat kan toch helemaal niet? 9.461 bytes, in een keer er op gemieterd van iemand die nauwelijks uit zijn woorden komt in een discussie. Die de ene driftbui na de andere heeft, iedereen digitaal wil liquideren die hem of haar maar even tegengas geeft, en waar een arnbcomzaak hierover tegen loopt. Een project met overduidelijke fake-accounts, dat zie je toch zo?

Met de naar voren getrollde drijvende kracht Ymnes, dat klopt toch niet? Een project met een beroepskracht, een WIR. Die moet toch snappen dat er hier iets niet in de haak is? Of beter gezegd hier geen hol van klopt?
Waar wachten jullie nu toch op? Tot Pownet jullie uitruimt waar je vast en zeker op kan rekenen als ik hier zo lees wat Julien schrijft? Dacht je niet dat dat soort jongens niet tuk op zo een relletje waren? Wat proberen jullie nu toch nog te bereiken, je nog belachelijker te maken dan jullie al zijn? Kan haast niet namelijk!

. Image
.Winner of
The SanBan

Fri Jun 15, 2018 1:34 am
Profile

Reply with quote
En alweer een wonderschrijver in de vorm van een sok. Take Mirrenberg. Of wilde iemand dat soms ontkennen? Dat zie je toch zo dat een sok is en geen nieuwe gebruiker? Wat liggen jullie nu toch te kutten, eerst dat overduidelijke wegtrollen van mij door Ymnes en Natuur12 of het wie ook was, sokpoppen, Ymnes die de ene driftbui na de ander krijgt en geen woord recht kan schrijven en zich gek getrollt heeft als de drijvende kracht, een betaalde kracht erbij, gaat toch helemaal nergens over? En dan die rare Lidewij actie op sage om mij als prutser neer te zetten en dat gelijkluidende commentaar van Schim op die arbcom pagina. Er klopt hier geen hol van en dat kan een kind zien!
Wat denken jullie nou, dat ik malle Pietje ben of zo die je maar raak kunt besodemieteren of zo? Nou, eg nie hoor!

. Image
.Winner of
The SanBan

Sun Jun 17, 2018 3:45 am
Profile
Reply to topic   [ 9 posts ]