View unanswered posts | View active topics It is currently Tue Nov 13, 2018 7:02 pm

Reply to topic  [ 4 posts ] 
The complete U-turn of WPNL 
Author Message

Reply with quote
Wikipedia,

The voting for a banner (article13), organised by Ymnes:

Voor

*Jürgen Eissink (overleg) 4 jul 2018 19:42 (CEST) omdat het de aandacht vestigt op een zeer omstreden richtlijn en daarmee de discussie alleen maar ten goede kan komen; bovendien ben ik voor panoramavrijheid.
*Ymnes (overleg) 4 jul 2018 19:52 (CEST) omdat het moeilijker wordt bronnen te vinden voor artikelen, vooral door de inperking van zoekmachines.
*Robotje (overleg) 4 jul 2018 21:52 (CEST)

Tegen (against)

*Matroos Vos (overleg) 4 jul 2018 20:09 (CEST) – Vooralsnog tegen. Het is me nog te onduidelijk of het hier echt om de vrijheid van informatie gaat, of dat we ons slechts voor het karretje van Google en Facebook laten spannen, die vooral bang zijn dat het moeilijker wordt om hun geld over de ruggen van de onafhankelijke pers te verdienen. En ik ben zeker ook wantrouwend omdat de actie ondersteund wordt door de Piratenpartij, waar ze het verschil tussen de vrijheid van informatie en het ordinair jatten van de nieuwste U2-cd niet eens zien.
*Brimz (overleg) 4 jul 2018 20:17 (CEST) Met dezelfde mening als de matroos, met dien verstande dat U2 het zelf soms ook niet meer helemaal weet...
The Banner Overleg 4 jul 2018 20:53 (CEST) Een neutrale encyclopedie kan geen actieplatform zijn (maar de Foundation en de verenigingen WMNL en WMBE) wel.
*MatthijsWiki (overleg) 4 jul 2018 21:06 (CEST) Er wordt een hoop geschreven, maar het is onduidelijk of het bangmakerij is of dat er echt een reden is om ons zorgen te maken. Daarnaast vraag ik me af of we hier 'namens Wikipedia' kunnen spreken. We zijn niets meer dan een groep vrijwilligers die aan hetzelfde project werken. De dingen die we kunnen doen 'namens Wikipedia' liggen vast in de richtlijnen en voor zover ik weet zijn er voor dit soort acties geen afgestemde richtlijnen.
Tegen op procedurele gronden. 1. Niet aangekondigd op mededelingen. 2. Stemming ondertussen gewijzigd in peiling. 3. Te korte duur. 4. Voorstel ondertussen gewijzigd. Afbreken inderdaad. Floortje Désirée (overleg) 4 jul 2018 21:23 (CEST)
**Ik wil echt niet overal op happen, maar in je punt vier is zo ongeveer elk woord erbij gesleept of onwaar. Gedane aanpassingen zijn enkel ten dienste geweest van de wensen van het tegen-kamp. Jammer dat ze dan oneigelijk gebruikt worden om een tegen-argument onheus te ondersteunen. Iedereen weet dat de tijd kort is. Maar dat is bediscussieerd. Ymnes (overleg) 4 jul 2018 21:40 (CEST)
*Natuur12 (overleg) 4 jul 2018 21:33 (CEST)
*Trewal 4 jul 2018 21:48 (CEST) Tegen banner, per The Banner.

(De Kroeg, WPNL)

".......Wie is de belichaming van Wikipedia? Al die mensen die hard werken en allemaal een steentje bijdragen lijkt me. De schrijvers, de redacteuren, de beleidsmakers, de afbeeldingsplaatsers. Enzovoorts. Ik kan een boodschap namens Wikipedia niet los zien van de belichaming van Wikipedia en deze banner vat ik dan ook op als een banner namens iedereen. Als mensen namens mij hun mening de wereld in mogen slingeren terwijl dit ingaat tegen mijn politieke overtuiging heb ik daar vanzelfsprekend bezwaar tegen......Natuur12, 3 jul 2018 19:41 (CEST)"

(Overleg MediaWiki Anonnotice)

Wikiquote

"Ik dacht dat de gedachte achter Wikiquote was om inderdaad markante quotes te verzamelen: quotes die meer dan eens worden aangehaald. De enorme opruimklus hier op Quote heeft dan ook mijn volledige steun. Vinvlugt (overleg) 4 jul 2018 15:31 (CEST)"

"En die van mij! Whaledad heeft zeer veel werk verzet om de ondermijning van dit project door De Wikischim en Mdd een halt toe te roepen. Marrakech (overleg) 5 jul 2018 13:32" (CEST)

(De Kantine, WQNL)

And last, but not least, (in English)
Meta

"*For clarities sake, both Mdd and De Wikischim have shown very disruptive behavior on the Dutch Wikipedia and are both subject to Arbcom rulings limiting their actions. Their remarks here should therefore be read with caution. BoH (talk) 12:40, 5 July 2018 (UTC)"

*The issue here − Whaledad's recent appointment as a CU − has nothing to do at all with ongoing and past issues between some specific users on the Dutch Wikipedia (in which Whaledad was not even involved, his involvement concerns Wikiquote, which is a different Wikimedia project). I suppose the stewards here will not have themselved deluded by such kind of red herrings. De Wikischim (talk) 12:59, 5 July 2018 (UTC)

(Talk page Whaledad, Meta.)

Aggies Board

"But the huge problem is, they turn the risk to the once who are reusing the material because the copyright remains, a CC licence doesn't give any guaranty it is real free material. And turns the risk on the ones who are know by using there real name or because they are doxxed. And that is why I say, be careful, European users, you can be held responsible under the law and regulation of your country, because copyright infringement is in many European country's basically a crime!

And in Holland we say de dader ligt op het kerkhof, the perpetrator you can find in the cemetery, and that is the situation. WMF will always claim they are not responsible, and the one who spread the material you can find on the digital cemetery behind a nick, en jij bent de sjaak! In other words, if you are using CC material it is on your one risk, whiteout any, any guaranty, because a only the holder of the rights can give that permision to reuse the material, and nobody else!"

(Cross post of Aggie's board)

And who was the architect of that "new" Wikiquote? And who asked Whaledad to be the sysop there? What you all suport now, WMNL members? That was me in 2012!!
Strange, a few mounts ago I got a letter from your lawyer, if I had to shut up, otherwise I would be summoned. Wasn't that not against the rule no legal treats?
Yes, and after my answer (what I first had discussed with one of my legal advisers) you have withdrawn that letter, but is that the solution? i doubt it....
Maar het kan verkeren, you never can tell what brings the future...

. Image
.Winner of
The SanBan

Fri Jul 06, 2018 2:27 am
Profile

Reply with quote
This is the bloody limit!

First then, in 2016.
Quote:
Het lijkt er langzamerhand op dat het zelfreinigend vermogen van de Nederlandstalige Wikiquote begint te werken. Vandaar mijn 'nieuwe' start hier. - Robotje (overleg) 7 aug 2016 20:52 (CEST)

https://nl.wikiquote.org/wiki/Overleg_gebruiker:Robotje

That zelfreinigende vermogen was about me, the self cleaning power of the wiki-system had done it's work because I was trolled out.

And now, in 2018:
Quote:
Heeft Mdd een ander die acceptabel is en hier met vergelijkbare inzet als moderator wil functioneren? Het is voor een groot deel aan Whaledad te danken dat de zooi hier behoorlijk opgeschoond is en dat deze wikiqoute niet hetzelfde overkomen is als de Franse Wikiquote. Daar heeft Wikimedia Foundation besloten radicaal alles in de hoofdnaamruimte te wissen vanwege grote problemen met schendingen van auteursrechten (zie [1]). Toen was het dus alles weggooien, uithuilen en helemaal opnieuw beginnen zonder dezelfde fouten te maken. - Robotje (overleg) 8 jul 2018 15:27 (CEST)

Quote:
Whaledad heeft met engelengeduld geprobeerd om met De Wikischim tot constructieve samenwerking te komen binnen de grenzen waar Wikiquote voor bedoeld is. Dat bleek niet haalbaar. Bij nl-wiki heeft de arbcom De Wikischim zeer strikte beperkingen opgelegd met duidelijke sancties voor een overtreding en alleen op zo'n manier kan hij daar nog enigszins functioneren. Hier is geen arbcom die hetzelfde kan doen en dan is een blok vermoedelijk de enige mogelijkheid. - Robotje (overleg) 8 jul 2018 15:12 (CEST)

https://nl.wikiquote.org/w/index.php?ti ... _moderator and furter.

Go fuck all yourself and you in the first place Master in Law Robotje himself, our salsa dancer.
I am the architect of the new Wikiquote, not Whaledad. Whaledad was great till he turned against me, but I was the one who started the discussion about using quotes, and the Dutch citaatrecht, and who had found out the way Mdd built his articles was conflicting with our citaatrecht!
And now, yes now you all start to understand I was complete right all the time. But what happend has happend, Mr Robotje, and I am furieus at you and your companions!
I was the one who saved WQNL for the same fate as the French WQ. And do you know how WMF said thank you very much to me? After all that mega trolling? With a SanFanBan!

. Image
.Winner of
The SanBan

Sun Jul 08, 2018 7:52 am
Profile

Reply with quote
Graaf, there is a saying in English, perhaps there is a Dutch equivalent: No good deed goes unpunished.

Sun Jul 08, 2018 8:10 am
Profile

Reply with quote
No, we don't have. But it is so absurd, Mdd, De Wikischim and a few others had screwed up complete Wikiquote, it was one big chaos and most of it was copyvio according to the Dutch copyright law. I made a plan, asked Whaledad to be the sysop and after that the mega trolling started, what end up in that SanFanBan.
I was a troll, a psychiatric patient, someone who had stolen a identity, I was wiki-enemy number one. A psychiatric report was necessary to return. I was a crackhead idiot, Even the highest range of WMF where informed, I was a huge danger for the mental condition of the poor Wikipedians!

And now, and now the same trolls came by to support Whaledad, and to support MY wikiquote system! It is complet madness! But don't fear, nobody is saying sorry, you was complete right. We are so sorry.

. Image
.Winner of
The SanBan

Sun Jul 08, 2018 3:37 pm
Profile
Reply to topic   [ 4 posts ]